onsdag 29 juli 2009

Linda & Svens bröllop!!!

Nu äntlinen kommer lite bilder från min sambos syser Lindas bröllop.Jag var ju floristen till dettta undrara bröllop.
Alla som var på bröllop tyckte allt såg väldigt fint ut som jag fixat o alla dom andra som hjälpt till.
Men det vackraste var iallafall Linda o Sven och deras underbara dotter Lovisa.
Här finns en länk för mer bilder av bröllop på min vardagblogg:

http://idakettil.blogspot.com/2009/07/lordaglinda-svens-brollop.html

http://idakettil.blogspot.com/2009/07/lordagbrollopsfesten.html

Här står dom och skär upp en bit av den goda tårtan.
Denna fina skyllten hade Lindas morbror Hans fixat.Jätte fin!
Så här mysigt o fint såg dt ut när allt var iordning.
Det vackra bröllopsparet Linda(Min sambos syster) o Sven.
Detta fina pogramhäftet hade ELina o Linnea(Lindas kusiner) fixat till Bröllopet.
Även denna fina ljusstake fanns under bröllopet i kyrkan.
Ett vackert blomsterdekoration som dom hade under tiden i kyrkan.
Här håller min svärmor (till vänster) och Svens mamma(till höger) och dukar borden.
Här jobbas det!
Så här kan det se ut när en florist som mig jobbar!
Här är en av dom små buketterna och med pärla som dekoration.En vit pärla på nål.Alla dom 16 små buketterna hade olika blommor i.
Ett ljusarrangemang i öppnaspisen.Här la jag först sandstrand sedan runt om alla vackra stenar la jag murgröna som en cirkel-cirkel-ring -betyder ju evighet har jag hört.
För att få upp höjden på arrangemanget så tog jag och la kastruller som nödlösning.
Under hela bröllop så var alla ljusen tända det var så mysigt o vackert.
I dessa stora andvände jag mig inte av pärlor efter buketterna var så dekorativa i sig.
En av dom större buketterna.
Vid detta bordet satt dom närmaste till Bruden(Linda) o Brudgubben (Sven)och detta bord la jag ut över hela bordet som dekoration mörgröna så det blev som en girlang sedan samma ljuslyckor som dom små bordlänger o sedan 3stora kompakta dekoratvia buketter eftersom detta bordet var i centrum under hela middagen.
Borden stod som ett E och på som små borslängderna så dekorerad jag borden med en ljuslyckta i glas med vita ljus o vit sandstrand i botten och varannan md ljus o sedan med en glasvas med en bukett md blommor som jag dekorerade två blommor md n vit pärla för att framhäva Brudens pärlor hon hade i hårt o som smycke.Jätte vackert var det!
Hela väggarna var fulla av målingarsom en gubbe målade på1800-taletnågon gång som flyttade till Bredareds samhälle o så gav han målningen som en present.
Jätte fina målningar fanns i hembyggsgården på väggarna som är väldigt gammla.
På presentbordet så la jag en vacker murgröna som dekoration.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Så fint du hade gjort.
Hanna

FEMBARNSMAMMANS BLOGG sa...

vad fint.