måndag 11 maj 2009

Trädgårdsprojekt del.1

Hej alla snälla och roliga bloggare!
Vi mår fint fint i denna lilla familjen och kärleken är på topp i solskenet.
Wilma älskar sin lekstuga,gunga,sandlåda och sitt andra lekrum med dockor.Man märker knappt av att man har en liten tjej längre i hemmet ju ;)
Så detta har jag något gjort bra med rummet.
Sedan klipper jag gräset en gång i veckan eftersom det luktar så gott med ny klippt gräs,så det går ju inte undvika att inte klippa det.
Gräset växer mer och mer för varje vecka så detta ska nog se ut som en gräsmatta en gång i tiden oxå.Dom som bodde här innna har haft gräset som fotbollsplan innan så nu finns inte så mycket gräs kvar utan är lite kala fläkar lite här o var.
Nu ska jag träna gått folk så mina vackra överkilon försvinner nån gång.
hade bra!!!
kramar.
PS:Tack för alla snälla komentarer.Ni gör min dag!
Fina kuddöverdrag som min svärmor Ulla har sytt till mig.
Mys med ljus.Har valt att bara ha glas som ljushållare runt om.Blev fint!
Satt upp en välkommst skyllt på lekstuge dörren.
Fint gammla fat med blmmor på.
Mitt konstvärk i trädgården ;)
Ska sedan lägga runt om sten och sedan plantera stenväxter och annat fint.Vad tror ni blir det bra?
Nu har vi äntligen fått tummen ur och lyfte bort alla sjöstensplattor och dom gammla kantstenen efterdet la vi nya kantsten som vi köpte på http://www.bauhaus.se/ i Göteborg.Sedan har vi jämnat ut jorden och sedan sått gräsfrön.Så nu ska det nog bli fint när det kommer upp.
Nya fina bestik som vi åt första grillmiddagen med.Ja vi är lite sega på grillen ;)
Köpte en ljuslyckta i svart smide.Jag gillade den.

3 kommentarer:

paula sa...

så fin ljuslykta
så fint din dotter får i lekstugan
ha det bra
kramiz

Hanna sa...

Så mycket vacker plantering.
Hanna

Britt sa...

Vad ni dona och gör fint. Har man hus och trädgård så har man ständigt nya projekt och jobb, men det är kul. Ljuslyktan var fin.
Ha det gott vännen. Kram Britt