fredag 1 maj 2009

Trädgårds projket och planteringar på trappen!

Lite fint på trappan nu.
Har ska läggas trall så det blir en grillplats eftersom vi ännu har tak på altanen vill vi inte grill där under.Sedan ska träväggarna putsas upp som ni ser och så göra massa fint.
Planterade denna trollhassel här får se om den tar sig igen.Hoppas,hoppas,hoppas.
Här ska bli ett stenparti med stenväxter,lavendel och annat fint.Runt om denna stubben då.
här ska alla plattor ligga sedan fast så det blir mer jämt och som en uteplats som man kan ställa någon fin kruka kankse :)

Tar upp alla plattor som sedan ska rengöras och sedan läggas om fast inte så dom ligger nu.

5 kommentarer:

paula sa...

så härligt att greja i trädgården
hm saknar trädgården vi hade
ha det bäst
kramiz

corrina sa...

Oj vad mycket jobb. Det blir fint när det blir klart. Soliga hälsningar

Vita-hjärtan sa...

Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet av alla era projekt. Det är så mycket man vill göra i trädgården, men det måste finnas både tid, ork och pengar..
Trollhassel är så himla fint, jag har ett liten ynklig planta som jag hoppas på, den måste bara repa sig efter att barnen har brutit av grenar. :( Kram Evelina

corrina sa...

Det var rätt utplockat på vår Silvan med men som tur så fanns det ca 5 st kvar, så jag kunde få tag på 2. Jag skulle ha vit plåtfärg men det fanns inge färg kvar alls. I stortsett var det bara lite virke kvar.

monica sa...

Visst är man sugen på att greja i trädgården! Det blir säkert jättefint hos dej, själv har jag ju bara trädgård i stugan så det får bli till semestern. ha det gott