onsdag 20 maj 2009

Grönsaksland och stenpartiet.

Igår började jag och svärfar täcka den fula stubben som blev kvar när vi fällde trädet och då hade jag ju redan lagt dom kantstenarna som ett lite eget konstverk om ni kommer ihåg ?
Sedan runt om där så la vi täckplast och sedan jord över så inte grsäet skulle växa upp med en gång igenom.Sedan runt om detta så la jag kant sten som en rund ring och sedan bara fylla på med jordpåsar för att sedan köpa stenparti växer och andra växster som inte kräver mycket yta o jord.Men turen är så har jag farmor o farfar som gav mig alla dessa växer för några tusen eftersom dom är trädgårdsamötörer ;)
Perfekt,med mina gröna fingrar.
Sedan när detta land blev klart så började jag med att göra ett grönsaksland så då grävde jag upp all gräsmatta och sedan grävde jag ner en sådan där grön plast kant och sedan fyllde på med jordpåsar.Och så fick jag även smultron,fin sort av purjolök,gräslök,krydda till pizza o smultron av farmor o farfar sedan köpte jag sallas o jordgubbar och sådde även dill o persilja.Tog bara någon timme att bli klar med landet.Jag vattnade även landet innnan jag planterade ner i jorden så den skulle bli lite fuktig för då tar sig växterna bättre.
Jag blev hel nöjd med att ha gjort ett eget grönsaksland :)
Sedan fyllde jag på en jordpåse i ett land vid altanen som nästan inte hade någon jord som jag då planterade ner boxbom,ringblomma och gullvivor.
PS:I stenparti landet ska det befinna sig mer sten när jag hittar mina stenar.

Hade bra gott folk!!!

Här var ju mitt lilla kryddland innnan men nu riktiga blommor istället.
Landet vid kvällsbild dålig bild.Men så blev det när jag blev klar.
Grönsakslandet innan jag planterat ner jordbubbar o sallad och flyttat vissa odlingar.
Och från en annan vinkel.Tog inte från alla håll men ni fick se lite växter men inte alla :)
Kort från en vinkel.

3 kommentarer:

corrina sa...

Vad härligt att ha planterat och donat så mycket. ett trädgårdsland vad mysigt, själv har jag inte tid med det skulle vilja ha ett. Kram

paula sa...

så fint det blev :)
ha en trevlig helg

Britt sa...

Vad fint ni har gjort med planteringarna och landet. Det är så härligt med trädgårdsland och att odla sina egna grönsaker. Tur att du svärfar som kan hjälpa till också. Ha en skön helg.
Kram Britt