måndag 18 maj 2009

En dimma av romantik.

I lördags så skulle vi ha en hel del gäster hos oss eftersom mamma skulle ha sitt kalas här nu när hon fyllde år.Har alltid vart så när man bodde själv i lägenhet och hade litet hos sig så fick man altid ha kalas hos mamma o pappa men nu är det tvärrt om mamma bor i lägenhet själv med min bror eftersom mamma o pappa har skillt sig nu.Och jag har fått hus och har större plats för kalas nu.Men vad disk det blir efter kalas då.4 diskmaskiner på en dag om ens det räcker.Tur det inte är kalas varje dag ;)
Iallafall så fixade jag lite fint tills gästerna skulle komma och vissade hade inte sett vårt hus innan så då ville man ju ha lite fint på altan och i hemmet.Så fixade lite smått.Men viasde inte bilder på allt med kommer om jag orkar :)
Hade bra gott folk!!

Helhets bild på vårt sovrums fönster nu i sommar :)
Som dekoration har jag denna skyllten i trä med målade hjärtan på i rosa o lila nyanser.Kostade 25 kr i floristbutik.Annies bod i Fristad. Finns att läsa om hennes butik på http://cultdesign.blogg.se/2008/november/annies-bod-1.html.Gå in och läs!
Så har jag denna blomman på andra sidan av lampan.
Köpte denna på loppis för 20 kr.Ser romantisk och vacker ut.
Fina planteringar med dekoration med skumrosor i vinrött o en större i ljusrosa.Ser sommrigt o romatiskt ut på samma gång.Blev super nöjd.
Denna växten flyttade jag till köket nu och dekorera med några kakformer som jag grupperade.Passande i köket :)
Detta vackra kors med en madonna i mitten i köpte jag där oxå. 49 kr.Helst okej pris.
Välkommen in till mig! Dörrskylten kosta 69.kr
Köpte en dörrskyllt i Borås på Blomsterdesigne där även jag har praktiserat och dom kännde igen mig.Trevligt!Dom har jätte fina saker där även det där gammla slitna fina sakerna.
Den nya lampan vid ingången.
En fin bukett som mamma fick av Anki när hon fyllde år med orkeside och gerbera med rosa pinnar.Jätte sommrigt o fint.
Dessa underbart fina rosa plast blommor som nästan ser äkta ut och med granar från äppelträdet står vid den fina stjärnstolen i hallen.

3 kommentarer:

corrina sa...

så fint du har fått till det. Visst kan det vara kul att få ordna ett kalas i sitt hem, när man har donat så mycket. Jag ser framemot Dotras student, har massor med planer vad jag skall göra men om jag hinner med alltså.

paula sa...

så fint du har det runt dig
ha det bra
kramiz

corrina sa...

Tack för komentaren, jo nu gillar jag mitt sovrum, skall bara måla en och annan grej där inne, justa sängaveln skall göras. Hehe