fredag 6 februari 2009

Bästa fynden till hallen där upp!!!

Stolen gav jag 40 kr för.
Nycklen gav jag 45 kr.
Gammla testamentet gav jag 5 kr för och tavlan med bönen Gud som haver barn.... Jag jag en guldpeng.
Idag var jag på en loppis i Gigeri mellan Rångedala och Fristad,dom som bor där har en liten loppis i deras häststall med antika saker och massa annat.Dom köper med sig mycket saker från Dalarna.
Dom är två pensionärer som har det som hobby gammla saker.Han berättar allt om föremålen om han vet.Gillar veta historian bakom saker man köper.
Jag har nu sätt upp mina tavlor med kort på Brolle och Mimmi med stugan i Dannike,kort på Brolle när han fyller år den lilla ramen,kort på Mormor när hon är några månader gammla och notblad och notblads framsida.
Jag är hel nöjd,bara halmmånsbordet som fattas nu som jag får i nästa vecka kasnke?
Vänta och se på mer hall då när det blir helt klart.
Köpte även en stol idag med stjärna riktigt sliten stolen,så dax att måla om den vit,sedan köpte jag en gammal nyckel och gammlatestamentet.

Puss och kram hade bra!!!!

10 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Men vilken fin gammal stol!!! Kram

jasminen sa...

Åh vad vackert med alla ljus på spiselkransen är det från ditt hem.

...Tre rum och kök sa...

Jättefin stol!

Ha en trevlig helg, och må så gott!

L

Hanna sa...

Åh så fint!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Mia sa...

Tack snälla för kommentaren hos mig. Nu hittade jag även din fina blogg.

Ha en trevlig helg!
Kram Mia

Gammalt o nytt sa...

Gud vilken shabby stol.
Kram Irene

Snuttan sa...

ohh sådana fina fynd vill jag med göra. jättefina Ha en trevlig helg/KJram

Line sa...

Tjingelin Ida! Kul att du vill följa min blogg...du missar väl inte min utlottning?! Galgen du gjort är ju super fin, nu måste jag också testa=)

KRAM

StompinSister sa...

Verkligen fin stol! Å bara 40kr! Är ju inte klokt!

Nygammalt sa...

Så fint du har det i din hall.
Kram.