lördag 31 januari 2009

Två loppis på samma dag*

En gammal rakspegel för 75 kr. Funderar på att behålla den som den är.Vi får se.
Nyckelskåp som får bli vitt det oxå sedan en tavla med texten störst av allt är kärleken.
Fin staty med barn och så står det första kyssen. även ljushållare och glasvaser.
En tidningkorg som kanske får bli vit ;)
lampfoten.
En fin lampa.
Vita ljusstakar i vitt och en vas i vitt.
Även en stuga med massa antika saker hade dom.
Loppis på vägen hem från Gärdhem loppis.
Idag var jag och Wilma (min dotter) på Gärdhems loppi som har 3 våningar fullt med saker över allt.Och vi kom dit klockan 10.00 när det öppnade sedan när vi gått där inne med allt folk så blev vi svettiga och hungriga så jag och Wilma gick till cafe där inne och köpte oss en nybakt våffla med ett glas saft.Sedan fortsatte vi igen och fynda lite.Vårat fynd hamnade på lite under 300 kr bara.Sedan på vägen hem så hittade vi en loppis i samhället Fristad med antika saker från Dalarna och allt vad han sa det kom från.Jätte trevlig man som hade denna loppisen öppen.Men det var lite dyrt där för,så blir en anna dag när jag har med mig pengar :)
Jag är mer än nöjd med mina fynd idag :D

7 kommentarer:

jasminen sa...

Piggtittaren var fin den blir nog snygg som vit.

Sandy Dandy sa...

Vad bra du hittade en sån spegel :) en sån vit prydnadssak ; första kyssen, har jag med!!

Systrarna vitt sa...

Vilka fina saker du fyndat.
1700-tals sängen är säkert värd de pengarna, det beror ju lite på om den är av renoveringsbehov. Min säng hade lite skadade fötter och eftersom den kommer användas ordentligt så vill jag fixa till den.
Kram
Marina

...Tre rum och kök sa...

Hej!

Tack för din kommentar hos mig :-) Alltid lika roligt med nya besökare, speciellt när blogg-rymden är så stor...och så hittar du lilla mig!

Ha en underbar söndag!
L

Vita små hjärtan sa...

Vilka fynd du gjort!!! Kul! Kram

Lina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Romantiska Hem sa...

Vilken mysig blogg du har!!! Så mycket vackert du visar oss, tack. Piggtittaren skulle vara underbar i vitt. Måste kika runt lite mera här inne! Kram Petra