måndag 8 december 2008

Dörrkrans till julen.


Dörrkransen.
Stil:Dekorativ.
Teknik:Lindning med spoltråd.
Idé:Dörrkrans till vintertider.
Material:1 stomme,27 cm.
spoltråd.
buxbom.
4 st guld hjärtan.
2 st virkade hjärtan.
Dekorations snöre i guld.

Arbetsbeskrivning:
Jag började med att klippa små knipper med buxbom som jag skulle klä kransstommen med.Efter det så fin slipade jag knipparna och sedan tog jag fram en stomme,27 cm och därefter tryckte jag i spoltråden i stommen som jag sedan band två varv för att den skulle sitta fast.Sedan började jag täcka stommen med buxbomen.Jag la buxbomen i buntar en efter en tills varvet runt stommen var täckt.Var noga med att täcka hela varvet runt om stommen så inte stommen lyser igenom.Bind spoltråden hårt om buntarna så det är hållbart för att hängas upp på en dörr.När stommen var var klar så pyntade jag kransen med 4 st guldhjärtan med pärlor och två röda virkade hjärtan och till sist snörade jag guldtråd runt om kransen.

Inga kommentarer: